Når et stort firma er spredt over hele verden, er koordination af både målsætning og indsats afgørende for en vellykket innovationsproces. Gennem en transparent og visualiseret co-creation proces fik 12 internationalt spredte teams skabt deres fælles fremtidsvision.
Laerdal er en stort norsk virksomhed indenfor sundheds-teknologi med en mission om at hjælpe med at redde liv. En af virksomhedens succeser er “RQI-programmet”, der er udviklet i partnerskab med American Herat Association, for at hjælpe hospitaler med at gennemføre et “Resurrection Quality Improvement” program. Løsningen er implementeret på hospitaler i USA og fortsætter med at være i hurtig vækst.
Gentænkning af en allerede etableret succes kræver at intern viden fra kunder og medarbejdere bringes til overfladen og koordineres. Gennem sortering af alt eksisterende materiale og samt indsamling af indsigter fra workshops og interviews, fandt vi frem til nogle mønstre. Disse dybe indsigter dannede grundlag for designet af en konkret go-do vision i samarbejde med de enkelte teams. De co-createde koncepter for fremtiden blev delt på tværs af organisationen gennem projekt-website, videoer, plakater og gimmicks.
Resultatet var et klart og visuelt overblik over, hvor de 12 hold hver foreslog at investere deres indsats både på kort og lang sigt. En overvældende mængde indsigter og feedback på tværs af de forskellige teams blev samlet, og gjort let kommunikerbare, i fire nøglekoncepter for fremtiden. De blev formidlet via en række platforme for at skabe en fælles stemme på tværs af organisationen. Når alle kan se et konkret og håndgribeligt mål, er det lettere at komme fremad sammen.
Chris D’Esposito, Vice President, Program Development, RQI partners, Laerdal/AHA
Projekter
februar 6, 2019